Klasa objęta patronatem Grupy Azoty S. A.
Uczniom kształcącym się w tym zawodzie zapewniamy:
DARMOWE UMUNDUROWANIE,
PROGRAM STYPENDIALNY DLA NAJLEPSZYCH UFUNDOWANY PRZEZ GRUPĘ AZOTY ZAK S.A.,
DARMOWE ZAWKATEROWANIE W NOWYM INTERNACIE NA TERENIE SZKOŁY (POKOJE 2 OSOBOWE).
KSZTAŁCENIE ZGODNE Z KONWENCJĄ MORSKĄ STCW, UPRAWNIAJĄCĄ DO PŁYWANIA NA STATKACH MORSKICH CAŁEGO ŚWIATA.
Ponadto gwarantujemy:
zajęcia na pływalni,
praktyki na statku szkolnym „Major Sucharski”,
tygodniowy kurs ratownictwa morskiego (w ośrodku nad morzem), kończący się wydaniem międzynarodowego certyfikatu wymaganego podczas pracy na statkach morskich,
zajęcia w specjalistycznych pracowniach:
1. symulatora 3D siłowni okrętowej,
2. symulatora radarowo-nawigacyjnego,
3. mechanizmów i urządzeń okrętowych,
miesięczne praktyki w kraju i poza jego granicami na statkach śródlądowych i morskich,
wysoką jakość w całym obszarze pracy szkoły potwierdzoną posiadanym certyfikatem
ISO 9001:2008
Kwalifikacje:
Po ukończeniu Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w zawodzie technik żeglugi śródlądowej absolwent posiada następujące kwalifikacje:
- TWO.08. Planowanie i prowadzenie żeglugi po śródlądowych drogach wodnych i morskich wodach wewnętrznych
- TWO.09. Obsługa siłowni statkowych, urządzeń pomocniczych i mechanizmów pokładowych
Zdobyte umiejętności:
Szkolenie na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym, zgodnie z Konwencją Morską STCW.
Perspektywy zatrudnienia:
Absolwent technikum o specjalności żegluga śródlądowa znajdzie zatrudnienie na statkach
w przedsiębiorstwach żeglugowych, w zakładach budownictwa hydrotechnicznego lub w administracjach wodnych. Po ukończeniu szkoły absolwent może być zatrudniony na stanowisku asystenta w służbie pokładowej lub w służbie maszynowej statku. Po kilkumiesięcznej praktyce pływania awansuje na stanowisko bosmana w służbie pokładowej lub motorzysty w służbie maszynowej statku. Po odbyciu wymaganej przepisami praktyki pływania i złożeniu egzaminów praktycznych na stopnie oficerskie w żegludze śródlądowej może objąć stanowisko kapitana statku lub kierownika maszyn na jednostkach pływających różnego typu. Istotnym czynnikiem, wpływającym na atrakcyjność zawodu są bardzo wysokie zarobki:
• Kapitan Żeglugi Wielkiej zarabia miesięcznie ponad 15 000 €
• Nasi absolwenci bez doświadczenia zarabiają 1500 €
• Absolwenci po odbyciu stażu mogą zarabiać około 8000 €
Studia:
- Akademie Morskie,
- Akademia Marynarki Wojennej,
- Logistyka,
- Spedycja,
- Mechanika,
- Administracja
Miejsce pracy i typowe prace absolwentów:
Absolwent technikum o specjalności żegluga śródlądowa znajdzie zatrudnienie na statkach w przedsiębiorstwach żeglugowych, w zakładach budownictwa hydrotechnicznego lub w administracjach wodnych. Po ukończeniu szkoły absolwent może być zatrudniony na stanowisku asystenta w służbie pokładowej lub w służbie maszynowej statku. Po kilkumiesięcznej praktyce pływania awansuje na stanowisko bosmana w służbie pokładowej lub motorzysty w służbie maszynowej statku. Po odbyciu wymaganej przepisami praktyki pływania i złożeniu egzaminów praktycznych na stopnie oficerskie w żegludze śródlądowej może objąć stanowisko kapitana statku lub kierownika maszyn.
Wymagania fizyczne i psychiczne stawiane kandydatom do zawodu:
Kandydat do technikum zawodowego o specjalności żegluga śródlądowa, powinien odznaczać się prawidłową i silną budową fizyczną, odpornością na zmiany warunków atmosferycznych, dobrym wzrokiem i słuchem, zdolnością rozróżniania barw, opanowaniem szybką orientacją, zdolnością koncentracji i podzielenia uwagi, wyobraźnią przestrzenną oraz zmysłem organizacyjnym. Nie powinna podejmować nauki młodzież wykazująca wady wzroku i słuchu, daltonizm, epilepsję, skłonności do chorób reumatycznych, płucnych i układu trawienia oraz młodzież o ograniczonej sprawności fizycznej.
Materiały promocyjne: